Foto: Nikola Zoko

Osjećajte se zdravo i poletno uz Tempeh i Gnudl s kravljim sirom

Autor:

Hranjenje je najvažnija životna funkcija, jer bez nje nema života. Sami odlučujemo hoćemo li živjeti u harmoniji sa svojom okolinom, zdravi i sretni, ako izaberemo jesti zdravu hranu ili u bolesti i drami, ako se pak nezdravo hranimo.

Među brojnim vrstama jela, u ljetno doba izdvajaju se laganija, a pomalo egzotičnija jela. Neka od njih nude se u zagrebačkom restoranu Veganšpek čiji se jelovnik prilagođava suvremenim okusima i na granici je s vegetarijanskom prehranom.

Kako ističe Karolina Pavić, vlasnica Veganšpeka, ona prije svega pazi na kvalitetu hrane, koja je domaća, lokalna, svježa i iz ekološkog uzgoja.

“Kuhinju smo organizirali na način da ne dolazi do križanja namirnica, tako da primjerice veganski dio koristi posebnu opremu i pribor za kuhanje”, rekla je.

Da se vegetarijanska i veganska jela, ali i ona koja koketiraju s takvim jelima mogu odlični sljubiti s vinom, otkrila je Karolina Pavić koja je naglasila kako se ta jela spajaju s vinom na isti način kao i s mesom i ribom.

U slaganju jela koriste se znanje, kreativnost i intuicija

“U ponudi imamo eko vina, te i na taj način pridonosimo svijesti održivog razvoja. Ovisno o sezoni, i veganska jela imaju svoje ‘lakše’ i ‘teže’ varijante, tako da se primjerice uz ljetne kombinacije nude lakša bijela, suha vina, dok uz zimske kombinacije jela imamo crna, tanična vina”, istaknula je.

Pri slaganju obroka koristi se znanje, kreativnost i intuicija tako da je hrana nutritivno bogata i izbalansirana pa se i gosti nakon jela osjećaju zadovoljno, poletno i mogu nastaviti u ritmu dnevnih izazova.

“Ljeti ustvari prirodno ljudi počinju pripremati i konzumirati lakšu hranu, bogatiju povrćem i žitaricama. No ukoliko se oni ne bave istraživanjem noviteta na tržištu, često im se znaju pojaviti blokade. To bi se moglo lako riješiti edukacijom te objavljivanjem recepata. Veganšpek tim trenutno razvija plan za takvu vrstu edukacije, konzultacija i savjetovanja, što uključuje i objavljivanje kuharice s receptima”, naglasila je Karolina Pavić.

Vegetarijanskom i veganskom prehranom popravlja se krvna slika

Osvrnula se i na neke komentare da “ljudi koji se hrane veganski i vegetarijanski imaju zdravstvenih tegoba zbog manjka vitamina B skupine, naročito vitamin B12,  a zatim i magnezija, željeza te omega 3 masnih kiselina”. Ona kaže da s pravilnom vege i veganskom ishranom ne mora doći do te pojave, nego se čak popravlja cjelokupna krvna slika.

Veganšpekova izbalansirana jela bogata su žitaricama, koja su temelj obroka a nosioci vitamina B skupine. Uz njih se često služe ukusno pripremljene alge, koje su prirodni i bogati izvor minerala, a namirnice se pripremaju hladnoprešanim uljima ili se dodaju prepržene sjemenke koje su jedni od nositelja zdravih masnoća.

“Često se dodaje u jela i miso – fermentirana pasta od soje, koje ima blagotvoran učinak za naše crijevne bakterije za koje danas već svi znaju da su temelj našeg imuno sustava. Za kraj ne smijemo izostaviti mahunarke, biljne proteine, koji u pravilnoj kombinaciji sa žitaricama daju tijelu potrebne aminokiseline”, naglasila je Karolina Pavić.

Donosimo nekoliko Karolininih recepata kako biste u ljetno doba sami spravili jednostavna, lagana, a nutrititivno bogata jela.

Tempeh / Humus / Mrkva

Tempeh se nareže na ploške 0,5 centimetara debele te se preprži na tamnom sezamovom ulju i tamariju.

Za humus se skuha slanutak s jednom kombu algom (obogaćuje mahunarke mineralom čime se suzbije nastanak plinova u crijevima), potom se ohladi, dodaje se maslinovo ulje, sol, češnjak, list peršina, tahini, papar, sok limuna te se sve zajedno samelje u blenderu.

Mrkva se nareže na tanke trakice i pusti da odstoji sat vremena u hladnoj vodi. Tako nabubri te ima hrskavu teksturu.

Gnudi s kravljim sirom i pjenicom od tartufa s parmezanom

1/2 kg sira ricotta
1 kom jaje
1 jušna žlica maslinovog ulja
po ukusu i potrebi soli i papra
1/2 kg oštrog brašna za posipavanje

Foto: Nikola Zoko

POSTUPAK

1.Sir dobro ocijediti. Staviti ga u posudu i dodati jaje i ulje. Posoliti i popapriti po ukusu. Dobro promiješati da nema grudica, po potrebi može i mikserom (najmanjom brzinom i u nekoliko okreta pazeći da se smjesa ne razrijedi).

Pripremiti dresir vrećicu, staviti je u prikladnu čašu i napuniti smjesom za gnude. Odrezati vrh vrećice veličine 1,5 cm.

2. Za pjenicu se u vrhnje dodaje tartufata i parmezan, sol. Na laganoj vatri se zagrije do vrenja, stavlja se u sifon i poslužuje.

Lososa s grilla uz beluga leću, glaziranu mrkvu te pire od graška i mente

File lososa se popeće s kožom prema dolje na medium. Stavi se na njega sok od limete i naranče.

Beluga leća se skuha u vodi u odnosu 1:2, soli se pri kraju. Može se dodati maslac po želji.

Grašak se blanšira sa soli i prstohvatom šećera. Stavlja se u blender s mentom uz dodatak maslaca.

Mrkvu blanširati par minuta u vrućoj vodi sa soli, na tavu staviti maslac i malo šećera da se otopi, dodaje se mrkva u otopinu.

Kod serviranja se na losos mogu staviti tostirani bademi.

Foto: Nikola Zoko

SOČAN KAO KOLAČ: Najbolji recept za domaći kukuruzni kruh

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.