Pixabay

Hrvati u rekordnom roku razgrabili poticaje za nova električna vozila: ‘Ovo je dobar znak’

Autor:

Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost počeo je u ponedjeljak u 9 sati zaprimanje prijava građana za sufinanciranje energetski učinkovitih vozila, a u nepune dvije minute zaprimljeno je čak 546 prijava od čega se 470 odnosi na električna osobna vozila.

“Ove brojke pokazuju značajan interes građana za e-mobilnost, što smatramo dobrim znakom“, ocijenili su.

Iz Fonda ističu da su za energetski učinkovita vozila ove godine osigurali ukupno 44 milijuna kuna, a oba poziva, i onaj za građane i onaj za tvrtke, su se zatvorili u rekordnom roku. Za ovu mjeru, smatraju, u nadolazećem razdoblju bi trebalo osigurati još veća sredstva, ali i dodatne poticajne mjere.

Fond za zaštitu okoliša program sufinanciranja energetski učinkovitih vozila provodi od 2014., i do sada je osigurao oko 110 milijuna kuna za kupnju 3.500 novih vozila. Program sufinanciranja je u 2020. godini izmijenjen, pa maksimalni iznos poticaja za električna vozila iznosio 70.000 kuna, a sufinanciranje električnih bicikala su mogle dobiti samo pravne osobe, u čiji program poticaja su uključena i vozila na vodik. Ipak, najveća novost bila je izmjena načina prijave.

Zbog digitalizacije potaknute situacijom s koronavirusom, za sredstva su se i građani i pravne osobe mogli prijaviti isključivo putem sustava za e-prijave na javne pozive Fonda. U Fond ističu kako su napravili sve kako bi online prijava dobro funkcionirala. Naime, sustav za e-prijavu nalazi se na posebnom serveru te je programiran da omogući prijavu od 9:00:00 sati i tu mogućnost automatski ukloni nakon što vrijednost zaprimljenih zahtjeva prijeđe dostupan budžet, pojašnjavaju iz Fonda.

Da sustav funkcionira, pokazuje i velik broj uspješno prijavljenih iz svih krajeva Hrvatske. Na javni poziv namijenjen građanima prijavilo se 546 korisnika, a na onaj namijenjen pravnim osobama njih 307.

Za kupnju eko vozila i tvrtke i građani mogli su dobiti do 40 posto bespovratnih sredstava, odnosno od 5 do 70 tisuća kuna, ovisno o kategoriji vozila.

I dok su građani mogli sufinanciranje dobiti samo za jedno novo vozilo, koje u vlasništvu moraju imati barem 2 godine, tvrtke su ih mogle kupiti i više, ali iznos sufinanciranja nije mogao prelaziti 400.000 kuna, priopćili su iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.

(FOTO) Kreće proizvodnja novog Toyotinog gradskog mališana: Novi Yaris uskoro dolazi i na hrvatske ceste

Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.