
Hrvati u rekordnom roku razgrabili poticaje za nova električna vozila: ‘Ovo je dobar znak’
Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost počeo je u ponedjeljak u 9 sati zaprimanje prijava građana za sufinanciranje energetski učinkovitih vozila, a u nepune dvije minute zaprimljeno je čak 546 prijava od čega se 470 odnosi na električna osobna vozila.
“Ove brojke pokazuju značajan interes građana za e-mobilnost, što smatramo dobrim znakom“, ocijenili su.
Iz Fonda ističu da su za energetski učinkovita vozila ove godine osigurali ukupno 44 milijuna kuna, a oba poziva, i onaj za građane i onaj za tvrtke, su se zatvorili u rekordnom roku. Za ovu mjeru, smatraju, u nadolazećem razdoblju bi trebalo osigurati još veća sredstva, ali i dodatne poticajne mjere.
Fond za zaštitu okoliša program sufinanciranja energetski učinkovitih vozila provodi od 2014., i do sada je osigurao oko 110 milijuna kuna za kupnju 3.500 novih vozila. Program sufinanciranja je u 2020. godini izmijenjen, pa maksimalni iznos poticaja za električna vozila iznosio 70.000 kuna, a sufinanciranje električnih bicikala su mogle dobiti samo pravne osobe, u čiji program poticaja su uključena i vozila na vodik. Ipak, najveća novost bila je izmjena načina prijave.
Zbog digitalizacije potaknute situacijom s koronavirusom, za sredstva su se i građani i pravne osobe mogli prijaviti isključivo putem sustava za e-prijave na javne pozive Fonda. U Fond ističu kako su napravili sve kako bi online prijava dobro funkcionirala. Naime, sustav za e-prijavu nalazi se na posebnom serveru te je programiran da omogući prijavu od 9:00:00 sati i tu mogućnost automatski ukloni nakon što vrijednost zaprimljenih zahtjeva prijeđe dostupan budžet, pojašnjavaju iz Fonda.
Da sustav funkcionira, pokazuje i velik broj uspješno prijavljenih iz svih krajeva Hrvatske. Na javni poziv namijenjen građanima prijavilo se 546 korisnika, a na onaj namijenjen pravnim osobama njih 307.
Za kupnju eko vozila i tvrtke i građani mogli su dobiti do 40 posto bespovratnih sredstava, odnosno od 5 do 70 tisuća kuna, ovisno o kategoriji vozila.
I dok su građani mogli sufinanciranje dobiti samo za jedno novo vozilo, koje u vlasništvu moraju imati barem 2 godine, tvrtke su ih mogle kupiti i više, ali iznos sufinanciranja nije mogao prelaziti 400.000 kuna, priopćili su iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.
Hrvati u rekordnom roku razgrabili poticaje za nova električna vozila: ‘Ovo je dobar znak’
(FOTO) Kreće proizvodnja novog Toyotinog gradskog mališana: Novi Yaris uskoro dolazi i na hrvatske ceste
OPREZ! Rent-a-car prevarant i dalje hara! I ove godine javljaju se prevareni građani: Evo kako žrtve ostaju bez novca
(VIDEO) Toyota predstavila novi crossover: Hoće li model Corolla Cross krenuti u pohod na europsko tržište?